Häggrid flyttat



I söndags var jag. Håkan och snälla Sandra iväg med Häggrid. Hans nya ägare bor uppåt Fagersta hållet så det tog ca 3timmar att bege sig upp.
Häggrid skötte sig helt utmärkt, riktigt snäll i transporten fast han aldrig åkt så långt. Som längst har han stått på transporten i 1.5timme, en aning skillnad.
Väl framme fick vi lasta ur han nedanför en enormt stor uppförsbacke på grund av att bilen hade inte tagit sig uppåt med Häggrid i =D. Han backade ur transporten på mindre än 3min. Så Stolt jag blev över han!!

Sedan knallade jag och nya ägaren uppför backen med han och de andra åkte bil.
Var 3nyfikna ston som väntade ivrigt, 2 varmblod och en korsning mellan ardenner/halvblod. Vart en hel del spring, dock så gick Häggrid undan hela tiden, det trodde jag inte han skulle göra. Men 3 tokiga ston kanske man inte vill bråka med =D.

Vi stannade ganska länge, blev bjudna på mat och kaffe. Gick och letade efter deras ena hund som försvunnit, hittade den i en fårhage. Och självklart tittade vi till hästarna och stackars Häggrid fick aldrig vara med.
Jag fick iaf chansen att gå fram och säga hejdå till han vilket kändes otroligt skönt, trodde inte jag skulle få det med tanke på stona som inte var så glada mot han.

Sedan bar det hemåt till två glada hästar där hemma.

Hoppas du kommer få det riktigt bra i nya hemmet Häggrid. Jag önskar er all lycka med Häggrid som går att ge och jag längtar redan tills jag har tid att komma och hälsa på.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag måste få följa med när du åker och hälsar på honom! :)

2009-09-29 @ 15:10:13
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0