Kaniner på rymmen

Igår kom mamma, Emil och Emelie på besök. Vi fikade och åt mat. Satt och bubblade en hel del också. Var riktigt trevligt. Sedan när de skulle åka så kom Emil nerspringandes från bilen och sa att kaninerna hade rymt =/. Sassa fick jag tag i ganska fort, hon är oftast ganska snäll att fånga, värre med Hoppetossa, men supersnälla Emil lekte spindelmannen och kröp in underladan där det är väldigt trångt för att peta ut Hoppetossa. Jag satt på ena sidan ladan och Emil kröp under för att peta och efter mycket om och men så fick vi tag i henne.
Senare på kvällen när jag skulle ta in dem så hade Sassa (rymt?) igen, jag vet inte om hon har rymt eller vad det var. Hon var helt chockad och bara låg raklång mitt på stallbacken och flämta sedan när hon kom in i boxen så bara slängde hon sig ner och blev liggandes??!!.. Idag mår hon bra.

Håkan har murat klart runt omkring insatskaminen i vardagsrummet så igår eldade vi i den för första gången, blev riktigt bra fart i den, hoppas och det tror jag, att det kommer funka hela vintern och en bra bit framöver =)!. Tur att man har en karl som kan fixa sådant där själv, annars hade det nog blivit dyrt.

Imorgon är det dags för kastrering på lilla Bubba, ska också öronmärkas och vaccineras. Se hur det går, han har inte åkt bil sedan han kom hem till mig så det blir väl en trevlig operasång i bilen in, hem vet jag att han kommer vara en aning tystare, kanske att han snarkar =P.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0