Mongo häst

Stackars Ari har fått sig en rejäl spark på höger baklår av Häggrid så idag var han en aning stel, ska lägga på han täcke så han håller sig varm. Och idag fick Ari sig även ett huggbett mitt på magen av Häggrid så där blödde det ganska mycket så var bara att tvätta och smörja!.
Fyfan rent ut sagt vad trött jag är på Hägge, funderar starkt på att låta han gå själv i en hage!. Bara jobbigt när de får mat ute, då ska Hägge springa runt och mota med de andra även om högarna med hö ligger brett isär och såfort jag är i hagen och Danni eller Ari kommer för nära Hägge så attackerar han dem och det blir inga småsår direkt om han träffar.. J-vla egohäst!!.

Ari är fortfarande ganska stressad. Igår kväll hade han inte alls ro att äta sitt kraftfoder, men imorse gick det bättre, fick stå och prata lugnt med han. Han blir rädd för typ allting, katter, mopeder, löv ja mkt. Hoppas det bara är spänningen som gör detta nu i början.
Annars är han ganska trevlig, imorse när jag kom för att ge dem hö och kraft i hagen så gnäggade han =). Ganska så sött. Och sedan när jag skulle gå så kom han fram till mig för då skulle han gosa ett tag innan han ville gå iväg och äta hö.

Igår tittade vi på "Grand Torino" som vi lånade av mamma, riktigt bra film!. Trodde inte alls den skulle sluta som den gjorde och sådana filmer som man inte kan lista ut slutet på är något alldeles extra på något sätt.
Finns mycket bättre filmer, men den är helt klart bra.

Tack Sandra förresten för sällskapet och allt med Ari och mongo Hägge =)!!!

Nu ska det tittas på "Ensam mamma söker" som spelades in igår..


Kommentarer
Postat av: Sandra

No problemo! :)

2009-09-07 @ 09:46:26
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0