Skoda ägare

Igår kväll åkte vi ilfart iväg och tittade på en bil, jag fastnade direkt för den. Håkan var lite tveksam för att det var mörkt och det regnade så man kunde inte se riktigt hur bilen såg ut, men Håkan kröp där på alla fyra och lyste hej vilt. Tyckte säljaren verkade ärlig på allting och det hoppas jag med.
Efter lite provåkning så bestämde vi oss för att ta med den hem =).
Blev en Skoda pickup -97 som  det mesta av plåten är nybytt. Nyservad och stift och grejer är bytta. Tror vi fick tag i en bra bil för pengarna. Tycker inte att de är värda mycket pengar alls, men marknaden säger något helt annat så med tanke på marknaden fick vi tag i en bra bil för pengarna =).

Tror vi kommer spara en hel del pengar på att åka i den, dels är det en diesel så det är en aning billigare, men sedan drar den mindre än hälften vad kombin drog. Skatten ligger på detsamma, men försäkringen är billigare.
Känns riktigt skönt!.

Det är nog mest Håkan som kommer ha den bilen tack vare att han åker längst, men är han ledig eller något sådant tar jag den eller om man ska åka längre.

Igår kväll stod det hela gården med bilar kändes det som. Min raring, Birgittas golf som vi lånat under tiden vi letat bil, men den ska lämnas tillbaka idag. Gamle saaben, nya skodan och farfars gamle 240. Plus lilla transporten också, så ja hela gården var full =D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0