Saknad



Satt idag och funderade över alla hästar man hållts på med och som man minns. Jag har ett ganska bra minne när det gäller hästar. Minns många av mamma och Jannes hästar te x Cocomo,  Miss Arabella, Silvia C, Star Carat, Pam reel, Julöflickan, Amira, Rexona, South Bowl Junior, Souht Bowl, Lilleman och Månija. Ja det finns fler, men just nu står det still. Många av de jag nämnt har jag säkert gjort stavfel på, men men. Många utav dem har jag minnen ifrån, medans vissa minns jag bara till färgen eller så.

Agnetas alla hästar, Venike ( bilden ovan ), Vanda, Vanja, Ravell, Sirius, Viola, Bella, Flinta Lånehästarna: Eija, Vinna, Stjärna och Bamse. Många av dessa hästar har jag riktigt fina och bra minnen ifrån speciellt Venike, Vanda och Viola. Vanda te x lärde mig att köra häst i skogen, så smart häst alltså!. Viola och Venike var jag "skötare" på länge och alla de andra både red och körde jag mycket.



Men det finns (fanns ) bara en häst som tog hela mitt hjärta av kärlek och det var du lilla Maja!. Går inte en enda dag utan att jag saknar och tänker på dig. När då somnade in försvann väldigt mycket av mitt hästintresse och jag undrar fortfarande än idag om det någonsin kommer byggas upp på samma sätt som det fanns då, kanske med rätt häst. Men hur mycket jag än älskar de två ute i hagen så kan de inte jämföras med Maja eller få mitt "rätta" intresse tillbaka. Vet att man inte ska jämföra hästar med andra hästar, men väldigt lätt att göra det.



Saknar min lilla Majas mule mest av allt. Älskade när hon tiggde efter godis och då gjorde något visst med överläppen. Eller när jag lärde henne "vacker hov" och när man bara sedan tittade på henne så lyfte hon hoven för då ville hon ha godis <3. Mitt lilla godismonster var hon.
Saknar att sätta mig i sadeln och galoppera ut i full fart eller trava som bara den,, som bara Maja kunde göra.
Saknar att ha en häst lös på trädgården som kommer när man ropar på henne,.

Saknar en bästa vän som du älskade Maja var för mig! Saknar allt med dig.
R.I.P Älskade älskade Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0