Körturen



Körde ut med Ari på en lite längre sväng igår och testade det nya bettet jag köpt. Ett 3 delat eggbett och så tog jag på han remontgrimman också. Han gick superbra på det !, mycket mycket bättre än 2 delat och syntetbettet.
Nu väntas det hem ett rakt gummibett också som sak testas =).
Skönt att få hem lite olika bett så man har och byta med.
Ska köra/rida han på 2 delat, 3 delat, rakt gummi, hackamore tillsammans med achen, remont och pullarträns =).

När jag kom hem från körturen så sa jag till Håkan att vi hade galopperat en del varpå Håkan sa : " Ska man verkligen galoppera i den vagnen, det är ju en trav vagn?".
Jag svarade bara att Ari ville det så då fick han göra det =D. Ari tränas ju inte direkt till travet utan har lagt den sidan av sitt liv på hyllan och då får man galoppera med vagn bakom sig =)!.

När jag kopplade loss han från vagnen så testade jag lite ledarskap, jag småsprang omkring på stallplan hemma för att se vad Ari skulle ta sig för. Som jag hade hoppats på så gick han efter mig precis vart jag än gick och hur långt jag än gick också, det är kärlek det!!!. Jag behöver typ aldrig leda han längre utan han följer efter mig jämt =).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0