Tisdag igen



Efter jag vart ute med Ari, tog jag in Rutisen. Borstade igenom hela henne noga och pysslade om henne rejält.
Gick därefter en promenad som slutade med longering på ett gärde.
Det var ganska blött och slirigt så gick inge vidare att longera.

Rut struntade i att det var halt, hon tyckte livet var toppen att få springa av sig, och trava skulle hon absolut inte göra utan var bara galopp hela tiden =D. Piggelin borde hon kanske heta =P.
Hon var hur pigg som helst, höll inte på så länge tack vare att det var halt.
Hon lyssnade på allt förutom sakta av =P, då fick man ta in linan hela tiden tills det vart kort så hon blev tvingad att stanna.

På vägen hem skulle vi gå över en snödriva och hon kliver på över, men jag mitt klantarsle snubblade och ramlade i snödrivan och Rut hon vände sig om på vägen och bara stirrade. Hade hon kunnat skrattat hade hon legat dubbelvickt, det såg man på henne...

Övade lite ledarskap på vägen hem, sakta av, halt, trav osv. Hon lyssnade på allt !!! =).

Så fin min lilla Rut <3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0