Tömkört Ruttan

Jajemensan Monica, jag har precis nyss vart ute med Ruttan och tömkört i ca 30min. Gick skitbra !! =)
Hon var lite smått fundersam på vad jag hölls med i början, förstod inte varför hon skulle gå först ut från stallet så hon snurrade runt. Men efter att jag puttat tillbaka henne och smackat på så gick hon direkt.

Efter det så lyssnade hon på direkten vid styrning, smackning och halter. Tyckte hon var riktigt duktig, men nu blev jag ännu mera imponerad över att hon var så duktig som hon var om hon inte blivit tömkörd på så många år =)!!.

Allting jag gör med Ruttan så är hon bara så himla snäll, gör aldrig något och idag upptäckte jag någit hon var rädd för, vi har 2st flätade stålkorgar som vi bär ved i och de stod utanför carporten och de blev hon skitskraj över. Så fick övertala henne med morötter för att få henne lukta på dem =P.
Annars verkar det mesta vara helt ofarligt.

Longeringen funkar också fint, men hon vill enbart galoppera där =). Ska testa rida henne snart också.
Jag trivs jättemycket med henne redan, så himla trevlig häst!! =)

Glad Påsk på dig med Monica =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0