Bästa hästarna



Inte för jag vet hur Rut står på den här bilden, men men ;).

Dessa två hästar är nog de bästa hästarna jag kan ha just nu =). Så underbart snälla båda två och de älskar verkligen varandra, jag kunde inte ha mer tur med dem båda två.
Ari har sina stunder då han inte kommer i hagen, men jag har lärt mig att acceptera det och de dagar han inte kommer tar jag bara Rut och han får stå.

Jag har lärt mig massor hur Ari funkar bara på sista tiden. Han är verkligen en herre som vill bestämma allt, precis allt och får han inte bestämma kan han bli grinig och vägra till exempel att komma. Man skulle kunna tro att han är ett sto ;).
Oftast när han vägrar komma så är det för att han vill gå in själv, och jag låter han göra det. Tar då Rut och sedan öppnar jag staketet helt och låter han gå lös in. Han fixar det galant och blir stolt över sig själv.

Han funkar hur fint som helst att köra och han älskar det fortfarande hur mycket som helst. Nu är han i ganska bra kondition så det gör det hela ännu roligare, han får trava längre sträckor och det säger han inte nej till.
Håller på för fullt att träna trava fint längre sträckor, går ibland, men oftast vill han dra på emellanåt för att sedan gå över till fin trav igen. Sötnosen Ari =).

Rut funkar också hur fint som helst, tyvärr fick jag reda på ( av Marina Sköld) som jag också befarat ett tag att det är något som inte är helt korrekt uppe i hennes länd, hon är irriterad där. Så jag masserar och grejar med det för att hoppas hon blir bra snart.
Men jag kan fortfarande motionera henne, men mera skritt och lite lätt travning och helst motion för vagn också.
Hon börjar förstå vagnen mer och mer nu, men det där med uppförsbackar är lite småjobbigt, hon fixar inte riktigt in tekniken i att dra vagnen där och i nedförsbackar börjar hon alltid springa för det är läskigt när vagnen trycker på =).
Vi tränar för fullt med att vända med vagnen på trängre ställen, uppförsbackar och nedförsbackar, kort och ökad skritt och trav. Funkar hur fint som helst och hon älskar att köras =).

Och så har Rut börjat kommit på att hon får gå lös i stallet vilket resulterar i att hon går in i sadelkammaren ibland och är foderkistan öppen så går hon mer än gärna dit och tar sig en tugga pellets ;). Sötnosen Rut.

Mina allra bästa vänner är dessa fyrbenta djur, älskar dem hur mycket som helst och är totalt livrädd att något ska hända dem varje dag.
Mina fina fina vänner <3

Kommentarer
Postat av: Lina Nyberg

jag vill åka vaagn! :D

2010-08-04 @ 22:10:47
URL: http://trailergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0