Amaryllis



När farfar levde så fick jag varje jul en amaryllis. Först röd sedan övergick han till den superfina vita amaryllisen.
Nu finns inte min älskade farfar kvar i livet som många vet, men jag hedrar han varje år genom att köpa mig amaryllisar.
Jag kan aldrig välja färg så får bli en av varje, men i år blev det en röd och två vita.
Köpte dem små för att njuta så länge jag kan av dem, älskar nämligen dem som knoppar med.
Tack vare kylan vi har i huset så lever de extra länge, växer ganska så sakta vilket jag trivs med.

Jag ska faktiskt i år försöka mig på att få dem överleva till nästa år, har testat det förr, men glömt bort dem mitt i allt, men ska testa igen =)

Kommentarer
Postat av: Lina Nyberg

jätte fint att minnas och hedra din farfar på detta sätt gumman! :D

2010-12-11 @ 01:11:15
URL: http://trailergirl.blogg.se/
Postat av: Sofia

Amaryllisar är ju helt underbara, jag brukar passa på att köpa precis innan jul när do rear ut dom med. :) Sen kan man njuta av av dom under hela januari allra minst. :)



2010-12-11 @ 09:03:52
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0