Bäst/värst med Ari



Bästa med Ari är att han är så personlig. Faller man för honom och han visar förtroende för en själv så känns det som man hittat en bästa kompis, går inte att beskriva, måste få kännas.
Alltid supersnäll att pyssla med i stallet.
Väldigt känslig att träna och väldigt lyhörd.
Fina hovar, fin kropp.
Pigg och glad för det mesta.
Snäll att sadel och sela.

En annan speciell stor fördel han har är han han visar om han inte gillar en person, och i början tyckte jag han var fjantig, men nu har jag däremot lärt mig lyssna på han. För visar han tydligt att han inte gillar en person så är det något skumt med den personen, det har jag lärt mig.

Finns en hel del postiva saker till att säga om honom.




Värsta med honom är nog hans spatt och dåliga bakknän. Hoppas verkligen han kommer leva klanderfritt i många år för hans skull.
En annan sak som jag inte riktigt gillar är att han inte alltid kommer i hagen, han kommer till 90% av alla gånger, men är ofta tveksam. Godis är ett bra knep många gånger.

Han är fruktansvärt sur och envis mot Rut, i början fick hon aldirg stå på samma ställe och äta förrens han mota bort henne, men hon har börjat sagt ifrån så Ari får sig ett och ett annat bett från henne.

Han är ganska svårlastad, eller det vet jag inte, men den gången jag testat så gick det inte, men kanske går bättre nästa gång.

Men samma här, att det spelar ingen roll hur mycket brister han har. Jag älskar han högt över skyarna iaf. Mina fina och bästaste prins.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0