Bäst/värst med Rut



Det bästa med Rut är att hon alltid är glad mot mig och sin omgivning. Verkligen positiv till livet.
Hon kommer nästan till 99% av alla gånger. Bara ibland hon kan få tokryck och börja leka i hagen.
Jättefin kropp
Fin benställning. Fina hovar.
Supermysig att gosa med.
Snäll att sko/lasta pyssla med.

Alltså finns massor av postivt att säga om henne.



Värsta med Rut är nog det att hon ogillar stänk i ansiktet. Vare sig det gäller snö/regn/flygfän/löv, ja vad som helst så ogillar hon det starkt.
Ibland när man rider henne utan nederbörd kan hon börja rycka som en tok med huvudet och strax efter det börjar det regna/snöa. Hon verkar känna på sig det på lång väg.

Kan även tycka att hennes stoiga surhet mot Ari när jag tar ut/in dem ( tar dem samtidigt jämt) kan vara lite småjobbigt, hon vill inte ha han på sin sida så hon kan få för sig att hugga mot honom och om jag råkar ha en arm i vägen kan jag få mig ett bett. Absolut inget illa från hennes sida, men hon vill gå själv.
Tar jag henne ensam gör hon inget.

En annan sak hon gör som jag inte gillar är att när man är ute och rider eller kör så kan hon få för sig att bocka =(, jag som är lite ovan just nu och lite småskraj ogillar det skarpt.
Hoppas det var för att hon hade ont förut och att hon inte gör så mera, men det lär jag ska märka.


Andra egenskaper hon har:
Matvrak är hon med, eller var mera kanske jag ska säga, nu har det lugnat ner sig efter hon fått fri tillgång ute i hagen.
Sötnosen nummer ett när hon mummlar vissa morgonar. Inte alltid hon säger något, men ibland så gnäggar hon till och mitt hjärta smälter då.
Riktigt bestämd liten dam som blir sur om hon inte får som hon vill, te x på morgonen efter pelletsen ska hon ut direkt, annars blir hon tvärsur och skrapar i backen, öronen bakåt och kastar med huvudet.

Men hur som än haver så älskar jag min fina pärla. Hon är så fin, min bästaste Rut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0