Dags att sätta fart



Imorgon kommer hovslagaren hit vid 13.30 tiden och skor om mina hästar. Gud vad skönt att slippa dessa förbaskade styltor då de ska få snösulor på sig. Rut har värst med snösulor, hon kan knappt gå.

Då från och med torsdag är det dags att sätta fart på dem, se hur mycket jag hinner och så, men ska ut så mycket jag hinner med dem. Som sagt renoverar vi än så finns att göra där, så blir inte träng fullt ut, men de kommer få komma ut 2-4ggr i veckan åtminst och det är mer än 0 =).

Har börjat skriva ner en annons om medryttare sökande också. Är så himla trist att hållas helt själv jämt och ständigt, och speciellt när man rider/kör ut. Då vill man verkligen ha sällskap.
Jag hoppas bara jag kommer hitta någon vettig, funkade inte alls med den förra jag försökte ha sällskap av.

Känns skönt nu att jag har bra utrustning till att köra dem båda, tyvärr än så länge bara en vagn, renoverar en av vagnarna, så kommer ha varsin vagn till dem senare =).
Ridutrustning har jag till dem båda nu också, har köpt på mig en del så det finns och blir över ;).

Första gången jag faktiskt äger 2st hästar som är relativt unga, och båda två går att köra resp. rida så det är riktigt kul. Kul att veta att man kan ta ut dem båda två tillsammans, så vore superkul om man hittar någon som vill komma och rida/köra tillsammans med oss =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0