Fina i hovarna igen


Nu har hovslagaren precis åkt, jag passade på att springa in och värma mig med en kopp te och stor filt om benen. Svinkallt att bara stå rakt upp och ner och inge göra i 2.5timmar. Mina tår höll på att gå sönder. Ändå är det bara -5 ute så jag är glad att det inte var -20 eller mera.

Nu har de snösulor och 4st brodd i alla skor. Känns skönt, att nu kan jag sätta fart på dem utan att riskera att de bryter halvt ihjäl sig. På fredag borde jag hinna med och motionera dem =). '
Imorgon är det som sagt tandläkaren och jag kommer komma hem när det är kolsvart ute, har fortfarande inte skaffat mig någon bra pannlampa och beslysning.

Hästarna skötte sig exemplariskt. Ari till och med pussade på hovslagaren i slutet, det har han aldrig gjort med någon annan så var lite kul att se =).
Ruttan lät bli att tvätta hela hennes rygg denna gång, satte fast huvudet på henne för hovslagaren ville inte bli blöt om ryggen idag ;). Rut är bra söt hon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0