Sjuk!



Är hemma inatt från jobbet och jag HATAR det ! Jag älskar verkligen mitt jobb och vill spendera jobbtiden i mina kära lastbilar, men inte inatt =(.

Imorse när jag vaknade så gick jag ut och skulle ta ut hästarna, böjde mig ner för att sätta fast Ruts täcke och då svartnade det för ögonen och jag ramlade ihop typ under henne ( tur att hon är snäll ). Kom tillbaka ganska fort tror jag och återfick balansen.
Trodde detta berodde på att jag var hungrig så jag hävde ut hästarna fort och gick in och åt ordentligt och drack mycket, men yrseln bara blev värre och värre.
När jag sitter still så är det ganska okej, men så fort jag reser mig eller vrider huvudet så kommer yrseln på en gång, nästan svartnar för huvudet i ca 10sek.

Sådär har det hållt på hela dagen, fått huvudvärk, nackvärk och lite illamående stund tals med.

Åkte iväg på kvällskvisten och kollade blodsockret och blodtrycket, men det var normalt, så det kunde jag utesluta.
Pratat med sjukrådgivningen nu på kvällen och hon misstänkte kristallsjukan. Aldrig hört talas om förrut, så hon fick berätta.
Finns tydligen små kristaller i örat som hjälper till att hålla balansen,  troligen har de släppt från sina ställen och då rubbar det mitt balanssinne. Tydligen vanligast hos oss kvinnor och det kan komma bara sådär en morgon när man vaknar typ.

Oftast går det över av sig själv efter NÅGRA  ( ????) veckor, ibland måste man få läkarhjälp, de vrider på huvudet på något sätt så kristallerna ska komma till sin rätt.
Många gånger kommer detta tillbaka hela människans liv, många gånger försvinner det för gott.

Jag ska kontakta vårdcentralen imorgon för att komma in på undersökning, blir det lite värre under natten så måste jag in akut, detta med yrsel, nackvärk, huvudvärk och illamående ihop är tydligen inte att leka med =(.

Jag kan erkänna att jag är hypernervös för att det ska vara något allvarligt !

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy det där låter inte kul alls. Kristallsjuka har jag aldrig hört talas om! Nu håller jag tummarna för dig :) Cornelia tycker kissarna var jätte söta :) Krya på dig!! KRAM

2010-12-20 @ 08:37:23
URL: http://emmagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0