Skrattanfall



När jag var till bygghandeln i höstas så stod jag och tittade runt bland penslar och väntade på att få hjälp av en som jobbade där, men hon höll på att hjälpa ett annat par som tydligen skulle måla om hemma.

Hon som hjälpte dem sprang omkring och plockade ner allt möjligt i deras korg, jag började smålyssna lite på vad deskulle göra för hon plockade verkligen ner allt, så förstod att dessa personer har inte en enda sak hemma och ska göra det för första gången.

När hon började säga att de eventuellt kanske måste spackla och slipa innan de målar, så säger killen: " Spackla, vad är det?". Jag trodde på helt allvar att hon som hjälpte dem skulle börja asgarva, såg så ut, men hon höll sig och fortsatte förklara.
När de senare frågade: " Hur gör man när man målar?" så frågade hon faktiskt dem om de verkligen skulle göra detta själv. ( De skulle tydligen måla om ett helt rum i deras lägenhet). Men de svarade bara att ja, det skulle de.

Alltså, okej. Alla är nybörjare någon gång, men borde man inte läsa på lite innan man ger sig på något sånt här. Liksom Spackla, vem vet inte vad det är ??!!

Kanske elakt, men jag kunde inte låta bli att gå därifrån och skratta lite.
Är nog kanske exakt likadant om någon säger åt mig att göra något jag absolut inte kan, MEN jag skulle aldrig ge mig på att göra något jag inte är lite mera insatt i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0