Stelfrusen



Idag var jag ute och körde båda hästarna varsin tur. Gaaaahhh säger jag bara. Jag höll på att förfrysa mig, om jag nu inte gjort det för har ännu inte tinat.
Körde först ut med Rut, glömde rånarluvan jag har under hjälmen så öronen höll på att gå sönder, vantarna som jag inköpt till denna vintern som skulle vara sååå varma kan jag meddela INTE var varma.
Mina lår höll också på att frysa ihjäl.
Ändå lyckades jag vara ute och körde henne i 45min i skritt och småtrav.

Väl hemma så rymde Rut, hann inte ens reagera att ta henne förrens hon stack, blixten borde hon heta. Galopperade iväg ner till ett gärde så det var bara att traska iväg efter henne. Det lilla pluset med det var att jag fick upp värmen liite.

På med varmt täcke och ut i hagen och in med Ari.
Bytte handskar till ett par nyinköpta ridhandskar som ska vara gudavarma, kan meddela att även i detta fall var dessa INTE varma. Fick ta av med dem och blåsa på fingrarna hela tiden.
Rånarluvan hittar jag inte, men tog på mig en luvtröja och satte luvan under hjälmen så öronen klarade sig.
Tog även en filt i knäet så låren klarade sig hyfsat okej.
Men nu var det värre med hela ansiktet, trodde jag skulle gå sönder så mycket frös jag.
Var ute med Ari 50min både skritt, trav och lite galopp.

Väl hemma så varmt täcke och bums ut i hagen och jag fullkomligt sprang in i huset och försökte få upp värmen, men har ännu inte lyckats. Kanske kommer tillbaka när man sitter i en varm lastbil senare inatt.

Trots att jag frös som jag vet inte vad, så var det ganska kul att komma ut med dem båda och de var hellyckliga =). Rut var så glad så hon höll på att spricka och Ari ville bara springa o springa ;).
Skitduktiga hästar, speciellt imponerad av Rut som inte gått med vagn på väldigt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0