Tabbar & misstag



Jag har funderat ett tag på om jag ska börja skriva av mig om lite tabbar och misstag jag gjort. Kan kanske vara lite skoj att läsa, jag bjuder på det. Det mesta är inom jobbet.

Borlänge:
Jag skulle köra Borlänge på nätterna, 4 veckor på sommaren för runt 4år sedan tror jag det måste vart. Då ordinarie chaufför skulle ha semester. Hade vart med chauffören som körde det en natt för att lära mig, men klantig som man är så skrev jag lite halvhjärtat vart man skulle åka osv, det var ju så lätt så jag borde hitta. Och så slumra jag till lite då och då med, för var inte van att jobba natt.

Det dröjde dock några veckor efter jag vart med han som jag själv skulle köra, fick köra en hel del andra körningar emellan. Så det försvann ur minnet lite av vägbeskrivningen.
Jag började 17.00 och slutade 08.00 så det var en mardrömskörning med så långa tider.

Första natten så drog jag upp, hittade till postterminalen där mitt första stopp var, men sedan när jag skulle till ett ställe för att lämna bilagor blev det lite småfel. Jag svängde vänster i en rondell där man egentligen skulle rakt fram.
Jag mindes fel =/.
Vägen blev mindre och till slut tog det stopp, var en liten vändplats som jag försökte vända bil och släp på vilket inte gick. Där stod jag, hade fått gått ut så långt åt ena kanten så kört sönder ett ruttet staket.

När jag gick ut och kollade hur jag skulle göra så kom polisen med blåljus =/, de undrade vad jag gjorde där då lastbilar tydligen inte fick åka där jag var.
De skulle kolla körkortet och jag blev arg, för trodde de skulle ta det ( panik i huvudet = javisst ! ). Skällde ut dem, men de bara garvade åt mig.

De frågade om jag kunde backa mig ut till rondellen, Eh NÄ ! 2km utan backlampor och bäcksvart. Går inte att se och skulle ta otroligt lång tid.
Så de sa att enda vägen var genom stadsparken som var bredvid mig, jaha om jag får åka där för er så kan jag nog åka, men jag hittar inte när jag kommer ut på andra sidan så ni får åka före sa jag då.

Vips så åkte de före mig och jag dundrade iväg efter dem genom en stadspark med bil och släp :D haha, tur att det var natt så ingen såg mig typ, då hade jag banne mig hamnat på tvärsnytt eller något.
Kan säga att det gick åt lite grenar på alla träd och det var bra trångt, men fram kom jag och resten av resan gick bra.

Dä ni ! Inte många som åkt igenom en stadspark med bil och släp 24m med polis eskort :D


Kan säga att cheferna skrattade så de tjöt när jag kom hem på morgonen när jag var  tvungen att gå och berätta detta eftersom jag råkade köra sönder ett staket som de fick betala. Och ryktet spred sig så man får sig en och en annan kommentar fortfarande av kollegor, men det bjuder jag på ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det där kommer jag ihåg att du berättade när jag åkte med ner till Göteborg. Jag skulle fått panik och bara satt mej ner och skitit i allt tror jag. :)

2010-12-07 @ 15:19:45
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0