Tabbar&Misstag



Borlänge 2:

Hände ännu en grej när jag körde samma sväng på Borlänge som jag skrev om tidigare. Jobbade som sagt från 17.00 och slutade runt 08.00 så på väg hem var man bra trött om man säger så.

Varenda natt jag körde så pimplade jag i mig säkert 10st Red Bull för att försöka hålla mig vaken, gick väl kanske rätt bra eftersom jag inte somnade en enda gång, men däremot gjorde jag världens största misstag som man absolut INTE får göra på vägarna typ..

Jag satt och pratade med en kollega i telefon och ju mer jag kom mot Örebro ju dimmigare blev det. Till slut såg man inte en enda meter framför sig. Först i början saktade jag av farten, men till slut orkade jag inte åka sakta ( ville ju hem ). Så jag ökade på och låg runt 90 ( jag vet för fort för bil+ släp, men orka ligga lagligt, hehe ).
Gick ner för Hällabacken och åkte en bra bit till, satt och babblade i telefon för fullt och efter en stund börjar jag fundera på när Frövo rondellen egentligen skulle komma.

Och rätt som det va så öppnade dimman sig och där var rondellen. Gaaaaahhhaa, jag bara skrek typ och slänge telefonen i golvet oc stod så mycket jag orkade och bar på bromsen, men inte lätt när släpet vägde mer än bilen och bilens bromsar var värdelösa.
Släpet gick på sidan och hävde ner de vit/svarta markeringspinnarna som sitter efter sidan av vägen, medans bilens bromsar bara skrek.
Jag lyckades på något konstigt sätt vräka mig igenom rondellen, utan att välta. Fattar det fortfarande inte idag hur jag lyckades hålla ekipaget på vägen.

Jag fick stanna och ta upp telefonen och kollegan bara skrek " Vad händer ??". Jag sa att jag fick tokväja för en älg. Skamset vågade jag inte berätta sanningen då, men idag vet hon om det och bara skrattar åt mig.

Tabbar&Misstag gör vi alltid som sagt, men tyvärr vågar inte många berätta om det, jag gör ju det helt öppet. Tycker andra kan få chansen att småflina åt mig :D haha.

Kommentarer
Postat av: Sofia

haha, tack för dagens härligaste skratt Fia!! :) Kan tänka mej att det var väldigt otäckt då! Men nu kan kanske du med le åt det.



Hua, tycker du är så cool som pallar att köra i vilket väder som helst, själv blir jag lite harig så fort snön kommer. ;)

2010-12-07 @ 15:17:35
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0