Uppvärmt vatten ?! Ja tack !


(bild lånad av thermobar)

Nästa år ska jag bara ha uppvärmt vatten till hästarna om jag nu bor kvar på denna gård och har hästar. Är så sjukt trött på att bära vatten varje dag för att man måste slå bort hälften massor av is som bildats av vattnet man bar dagen före. Sjukt slitsamt och tar världens tid och hästarna dricker inte alls lika mycket vatten som de borde göra tack vare att det inte är vatten åt dem 24h om dygnet.

Jag som har kallstall innebär det att vattnet fryser även inne i stallet eftersom jag även bara har 2 hästar så stallet värms inte upp så mycket heller.

Får jag inte en Thermobar som på bilden ovan så ska jag banne mig se till att jag och Håkan hjälps åt att bygga en egen med värmslinga i osv. Thermobaren går på minst 5000kr för mina 2 hästar, en att bygga kommer man undan med runt 700kr + jobbet så lite skillnad i priset.

Vill även ha uppvärmda baljor till dem inne i stallet se om det även kan och hinnas bygga nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0