Vintersport



Alltså det här med vintersporter. Jag har aldrig vart intresserad av någon sport i hela mitt liv. Jo hästar att hållas själv med, men tycker det är småtrist att titta på, på tv.

Skridskor har jag knappt aldrig åkt, de gångerna jag står på ett par skridskor så går benen åt olika håll. Slalom har jag aldrig åkt, inte snowboard heller. Längdåkningsskidor har jag testat ett par gånger, men går sådär. rak sträcka helt okej, uppför, nja då går liksom skidorna åt fel håll, de går bakåt. Gör jag fel då ??!! :D haha.

Pulka däremot har jag så mycket så jag kan inte ens räkna, älskar att åka pulka.
Ju mera tiden går så vill jag verkligen lära mig att åka iaf skidor. Håkan säger att vi kan dra upp någonstans en helg och åka, men där kommer problemet. Håkan kan åka, det kan inte jag så jag behöver vara i nybörjarbackarna och kanske ha någon som lär mig.
Håkan vill inte det, för då får inte han ha kul, det förstår jag, men jag vill inte vara i nybörjarbacken själv en hel helg =/.

Jag älskar att leka ute i snön, så tror en helg att lära mig åka skidor skulle vara hur roligt som helst, tror jag skulle dö av skratt och även den som är med mig skulle garva ihjäl sig.

Jag testade en gång och tolkade bakom häst med skidor. Hon som red galopperade iväg och där flög jag fram bakom hästen, gick skitbra rakt fram, men när svängen kom så svängde hästen men jag åkte rakt fram och ramlade. Vi skrattade så vi tjöj åt mig, jag är totalt värdelös på skidor.

Jag är totalt värdelös på vintersporter, men det är väl aldrig för sent att lära sig ? =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Såklart det inte är. Bara att ta tag i det och försöka lära sig. Själv håller jag mej till pulkor och annat man kan åka nedför backarna i, i sittande läge. ;) Men inte den här vintern.



Den här vintern är jag mest bara tjock och otymplig. ;)

2010-12-08 @ 22:52:56
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0