Ang Ari och till Anna



Jag vet inte alls vad jag tänkte på, jag tänkte helt fel. Ari är en aning stel i Vänster bak inte Höger som jag råkade skriva i förra inlägget och det har inget med spatten att göra då han är stel uppåt korset. Upptäckte en liten knut, kan mycket väl vara den som spökar.
Jag vet att han har spatt och jag är Jättenoga med att värma upp han länge och sedan får han skritta av sig länge också innan vi är hemma!. Han är absolut inte för hårt igångsatt.

Jag har haft honom sedan den 5:e september alltså lite mer än 5mån och första tiden skritta jag enbart på han, sedan fick han stå och vila i över en månad, sedan var jag ute och gick/tömkörde mycket med han.
Nu när jag väl skaffat mig en vagn för ca i mån sedan,  så har jag börjat köra han 3-5ggr i veckan. I början skritta jag nästan bara med endast små små korta travturer. Nu har han börjat musklat på sig, börjat fått kondition så nu har jag börjat trava en hel del mera med han. Men givetvis i måttliga mängder och han får fortfarande mest skritta när vi kör.
Men fortfarande så skrittas han runt 30min innan vi börjar trava lite sakta och skrittar ca 20min innan vi är hemma.

Och jag kommer nog aldrig glömma att han har spatt och hans skada du berättade om när jag hämtade hem han.
Jag är väldigt mån om Ari, vill att han ska leva länge så försöker ta hand om han på mitt allra bästa sätt.

Kommentarer
Postat av: anna

De låter jätte bra och vet att du tar väl han dom honom, vill bara veta att han mår bra det betyder så mkt för mig att veta.

Han har det super bra och det är jag jätte glad över.Kan som sagt mer om ari än någon annan om hans bakgrund och hans skador så vill bara finnas som en hjälpande hand.Men vad skönt och höra:)

Kram anna

2010-02-16 @ 17:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0