Söndag



Bilden ovan har inget med texten att göra. Bilden ovan är mor med familjs hund Daisy som tror hon är lika liten som en tax och ska ligga i knäet på oss =).

Idag har jag skottat snö i ett par timmar. Massor för hand och sedan fick vi låna grannens trädgårdstraktor med snöslunga på, men jag var tvungen att gå och peta ner snö i omgångar för maskinen orkade inte rå på snövallarna och det förstår jag. På något ställe var det upp till midjan på mig.
Blev en riktig storm igår, men massor av snö och massor av blåst så stallbacken och gångar vi gjort överallt var totalt igensnöade.

Igår kväll blev vi bjudna på mat av ett par grannar. Potatisgratäng, biff och sallad. Efterrätt fruktsallad med grädde. Bjöds på ett mycket gott vin som jag måste fråga igen om namnet =).

Blev tvungen att laga staket efter gårdagens blåsväder också. stolpar har gått av helt så enda lösningen jag hade var att spika fast plankor mellan stolparna, gick inte att slå ner några stolp inte. Hoppas de kan låta bli att gnaga på plankorna så pass att staketet inte lägger sig. Det är så mycket snö så övertråden på staketet syns inte på många ställen, ström är bara att glömma att ha på för det går inte.
Hoppas hästarna är så snälla att de låter bli att rymma =)!.

Lilla hjortungen som vi har boende på gödselstacken tyckte jag grymt synd om igår kväll. Skulle tömma skottkärran på stacken och när jag öppnar dörren ut så ligger hon där och sover, men försöker rymma sin väg, men hon kommer ingenstans. Satt helt fast i snön, försökte hoppa hela tiden, men gick inte.
Så jag tömde skitsnabbt och stängde dörren. Idag var hon borta. Hon är så rädd annars hade jag hjälpt henne.

Håkan har över 38graders feber idag. Var inte alls lätt för han att köra trädgårdsmaskinen idag. Nu ligger han helt däckad i sängen. Hoppas jag slipper feber och förkylning !!

Nu ska jag åka och tanka bensindunkar, köpa kattmat, fägelmat och mat till oss =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0