Underbara Ari



Var ute och körde Ari idag igen med Robin som sällskap. Var ute över en timme. Han var helt underbar, bästa körningen sedan jag börjat köra han!!!.
Han lyssnade på allt, så fort han började springa och jag ville sakta ner så tog jag bara mer i tömmen och han sakta ner på en gång =)!!.
Sprang i flera olika travtakter. Snacka om superfin han börjar bli i kroppen.

Har hittat en Equiaterapeuft som jag ska kontakta och hoppas hon har tid att komma ut och gå igenom honom. Vill se så det inte är något konstigt med han. Ibland tycker jag han är en aning stel i vänster bak, men det går över när man skrittat på en stund, men bäst att kolla upp hela han så det inte är något !! =).

Jag är så himla stolt över min fina Ari, se vad EQ säger, är han bra i kroppen så ska jag börja rida han igen =) !! Kan vara kul med varierande träning för både han och mig =).


Kommentarer
Postat av: Sandra

Snyggt täcke på snygg häst! :)

2010-02-15 @ 21:08:49
URL: http://musikoffer.com
Postat av: anna

Hej

läst vad kul=)

men angående att han e stel han har spatten i båda bak, och sen hade han spark skadan på höger bak ben innan du tog han och den var ju inte utläkt, så kan vara den som kläckt upp igen om han är för hårt igångsatt med körningen och travar mkt. Vill bara ge tips. skadan var intill gaffelbandet skulle ta ngn månad att läka med jätte lugn igångsättning.

sen spatten som kom tillbaka med den.Vill bara att du är medveten om det.att det finns där att han s höger ben var inte fräscht.Kram anna

2010-02-16 @ 01:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0