Första provkörningen



Igår när Robin var här så bestämde vi för att testa köra Ari för allra första gången. Han var stressad till max när vi tog in han så vi tömkörde han en stund innan. När vi väl skulle lägga på vagnen ville han inte alls vara med, han blev superstressad. Funderade länge om vi skulle skita i det eller inte när han var så där stressad, men jag kom på att testa att proppa öronen med bomull.
Så efter öronen fyllda med bomull så blev Ari en helt annan häst, selade på han vagnen och sedan bar det av- Först gick jag efter vagnen, har inte kört han någon gång så vet inte alls hur han är så tog det säkra före det osäkra.
Efter en stund satte jag mig i och Robin fortsatte gå bredvid, men han var så superduktig och supersnäll så Robin satte sig också i och så körde vi iväg. Var ute kanske 20min, men tyckte det räckte för första gången.

Han var hur duktig som helst, riktig dröm att köra. Lyssnar hur bra som helst på allt och gör man halt står han superstill !!!!. Testade att trava lite grand, han for iväg som en skållad råtta, han vart hur glad som helst.
Gick knappt att stanna han, men ville inte trava länge pg a att han är ur kondition.

Ska nog ut en kortare sväng idag med, så jäkla skoj =).



Lille Robin fick sitta modell. Och för de osm undrar, ja jag körde med ett schabrak under för jag har inget annat ännu. Och ja, det är ett ridträns =D, men det går lika bra me det. Och till sist, ja det är tygtömmar..
Men trots att det inte var helt travenligt så funkade det för det, jag som bara ska köra hemma för hobby så funkar allt för mig =).

Min fina fina Ari, tycker bara mer och mer om dig. Du komemr bli en toppenhäst det vet jag !! Du växer stort i mina ögon <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att det gick bra. :)

2010-01-23 @ 16:11:40
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0