Körning



Igår var jag ute och körde Ari för första gången helt själv. Sela, ut med vagnen från stallet och iväg helt själv. Kändes hur kul som helst. Ari har lite svårt att stå still ute på stallbacken när man ska iväg så det blir att hoppa i vagnen, men antar att det kommer bli bättre ju mera han kommer ut. Just nu är han inne i en period där han tycker att det är så kul att komma in så han glömmer bort allt annat som att lyssna till exempel =D!

Vi var ute i 45min och körde, blev en hel del trav även en kort galopp, dock vill inte lilla Ari trava sakta utan det ska gå i hundra nittio och där blir han och jag osams. För jag vill trava under kontrollerade former och inte sticka iväg som ett spjut, jag tänker mycket på hans ben och hans omusklade kropp. Konditon har han, han har grym grundkondis så flåsig blir han inte i första taget. Men eftersom det inte har blivit någon direkt ordentlig träning sedan han kom hit vill jag ta det lugnt i början, men det vill inte Ari =D. Trodde jag vra ute på värsta rallykörningen ett tag igår, mitt inne i skogen med kruver både hit och dit började han springa som en tok och vagnen sladdade i varenda kurva, haha.

Jag blir absolut inte sur på Ari utan jag tycker det är hur kul som helst, även om han sticker iväg så lyssnar han om man tar tag i han ordentligt och gör det ett par gånger, fast han egentligen inte vill.

Jag är riktigt stolt över han, han är hur duktig som helst, jättesnäll att sela. Står och klapprar med munnen eller trippar med framfötterna för han vill att man ska skynda sig, men han står snällt ändå.
Måste köpa sel underlägg, teddy schabrak funkar inte direkt bra, det glider en aning.

Ska försöka få min karl att ta bilder idag när vi kör, se om han kan till och med följa med ut och köra och ta lite bilder här och där =).

Dock tycker jag mycket synd om Felice, hon är hur avundsjuk som helst att inte hon får följa med. Mötte en granne på vägen hem igår när jag körde och hon berättade att Felice stod och skrek efter Ari och sprang som en toka i hagen. Hon var helt svett när vi kom hem så jag fick gå in efter ett täcke till henne så hon inte blir sjuk.

Hon är inkörd för några år sedan och jag tror att är man bara två stycken så kan man tömköra henne ett par gånger för att friska upp minnet sedan är det nog kanske bara att sätta för henne och testa, men då måste man vara två.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att höra att det går bra med körningen.

Hoppas jag kan komma i helgen, så åker vi ut

och kör honom. :)

2010-01-31 @ 11:28:28
URL: http://musikoffer.com
Postat av: anna

Vad kul att det går bra att köra honom nu, han tycker ju det är så kul, mer än att bli riden. Finaste ari:)

Kul att höra!

Hoppas det fortsätter så att ni trivs:)

Kramar anna

2010-02-01 @ 14:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0