Trist lördag

Blä vad tråkigt det är att vara själv en hel dag, speciellt en helgdag !.

Håkan har vart nere i Vislanda, nära Växjö, hela veckan och jobbat. Han kom hem igår kväll och talar om att han ska jobba idag med. Det var tydligen ett jobb på strängbetong som var tvungen att fixas, det har blivit uppskjutet så länge så det var ett måste idag att göra. Efter han jobbat så stack han upp till Ivanbo och jobbade vidare med en bil som är tvungen att bli klar omgående då ägarens kärring ska föda och de ville gärna ha en bil ifall de blir tvungna att åka in akut vilket man förstår..

Håkan är fortfarande inte hemma och klockan är 21.30. Surt, just på en lördag då jag ville dricka vin med någon inte bara själv. Men men sådant är livet. Förhoppningsvis är han hemma imorgon om bilen blir klar och då ska han med ut och köra Ari, han har absolut inget annat val än att hänga med som kompensation för idag, visst är jag snäll? =).

Har iaf städat hemma, plockat, rensat, tvättat och dammsugit. Städat i stallet och verkstaden så jag har haft saker att göra.

Nu ska jag ut och ta in hästarna, ska borsta igenom dem noggrant också och kolla igenom dem noga så de inte har några sår. Jag har ju inget annat att göra så då kan båda hästarna få ordentligt med pyssel =).

Nu så, hästarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0