Jala, den lilla älsklingen



Jag är som kanske alla vet Djurälskare. men är det något djur som riktigt ligger mig extra varmt om hjärtat så är det noshörningar!
Kolmården fick äran att uppleva lilla Jalas födelse den 25november 2009. Hon kom ut som en riktig liten 60kg klump =D.



Förstå att den lilla underbara varelse snart kommer väga 2000-2500kg. Där kan vi snacka om dundermjölk som hon diar, men så diar de också i 2år.



Blev lite småtrött sådär emellanåt. Stod hur länge som helst ock kollade in dem. Fanns några stycken av dem. Vi hade lyckan att få se dem på nästan så nära man kan. de gick precis nedanför stenmuren.
Fia var helt överlycklig att få se dem och speciellt lilla Jala så nära.
Jag ville så gärna hoppa ner och pussa på henne, hmm undra vad mamman hade sagt då? =D.



Hornen ligger en aning i lä mot mammans.



Visst är hon söt?



Så himla fina båda två. Riktigt stolt mamma var det och det förstår jag med en sådan fin bebis.

Jag vill dit igen innan de stänger för att se Jala och de andra. Se om jag får med mig Håkan en gång till eller om jag kanske får med mig någon annan =).

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Vi ska dit nån gång innan sommaren är slut:)

Mannen (den nyfikne) undrar om du ska jobba mellan söndag och måndag...tror han vill ha nån vettig att tala med via telefon=) Hare bäst!

2010-07-02 @ 21:07:19
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0