Gräva gräva gräva



Hålls på att gräva för fullt i köket. Håkan har nästan hittills grävt ur allting själv, han har grävt när jag har jobbat.
Svårt att ta kort på hur mycket vi har grävt ur från kökets sida, men har ungefär grävt 3/4 delar, så inte mkt kvar, sedan är det under badrummet kvar.



Detta är urgrävt hittills, denna hög är också rejält tillplattad av grävmaskinen så det är massor som är urgrävt =)



Och nu om man ska gå upp på toan från köket är det en bit att kliva kan man säga ;).
Vi skulle ha rivet badrummet redan, men varmvattensberedaren som vi ska ha i stallet så vi kan duscha där kom inte in i lager förrens igår. Så nu är den hämtad och hinner vi ska vi installera den ihelgen och då åker badrummet ut och från den dagen är det dusch i stallet som gäller och även tvättmaskinen =).

Ska även försöka hinna med och gräva ur det sista i köket och även försöka byta avgassytem på volvon som rasade häromveckan, men det nya hämtades igår.
Ska även hållas med hästarna och så ryktas det om att vi får besök hela helgen av Kristina, Ronja och Flisa.

Nu, ut och äta frukost och fixa med allt möjligt för att sedan åka upp mot mamma =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad ni kämpar på! Ni är så duktiga båda två.



Om du ser det här idag och vill ha någon hjälp av ngt slag imorgon (söndag), så hör av dej, vi är fortfarande obokade! :)

2010-06-26 @ 13:14:48
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Minns med skräck när vi grävde ur köket och matrummet... Men minnena blir allt suddigare med åren å det är nog tur ;)

Tur att det är roligt att renovera för det finns alltid projekt i gamla hus =)

Mannen (en viss Lasse på samma åkeri som du jobbar på) tipsade mig om att du bloggade så nu har jag hittat den å jag tror nog han har läst allt (oavsett vad han säger). Jag tittar in igen en annan dag, ha det gott =O)

2010-06-26 @ 22:58:35
URL: http://pz2-pz2.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jo du förstår allt hände väldigt hastigt och lustigt, fick se en annons i helgen och mailade mitt intresse. Sen fick jag komma och titta igår. och tio minuter efter jag kom hem ringde han och sa att vi fick hyra! :) Annars hade jag minsann berättat, jag kan väl aldrig hålla tyst om nyheter. ;) Nyheter är till för att delas. <3

2010-06-29 @ 19:11:48
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0