Renoveringen fortsätter



Har inte tagit någon nya bild.

Nu är det färdiggrävt i köket åtminstonde. Nu ska vi gjuta plintar och lite stöd för stenarna som huset står på. Under tiden vi gjuter så ska även badrummet nu flyttas ut till stallet, eller ja, duschen och tvättmaskinen ska ut resten av skiten ska slängas !.
Sedan ska gruset in osv osv....

Känns som en evighet innan vi ska börja snickra, men det kommer. När man väl börjat snickra går det riktigt fort. Sune kommer hit och hjälper oss och då vet jag att det kommer hinnas massor. Håkan och Sune får snickra medans jag sågar till alla reglar och virke som de ska ha så kommer det gå undan, det tror jag =).

Det är undanstädat på gården nu, massorna vi grävt ur är bortkörda till ena delen av dyngstacken och alla stora stenar ligger i en hög i ena rabatten. Allt annat skit ska köras till tippen på lördag tror jag det blir.

Vi kör efter, Bra arbetsplats är en städad arbetsplats, vi har vart duktiga hittills att städa allt eftersom.

När vi ändå har grävmaskinen hemma så vände Håkan på dyngstacken för att den ska brinna fortare och bli mindre. Bara det att det kryllar av ormar på dyngstacken, mindre roligt !!. Antar att han förstörde massor av bon. Dagen efter gick jag dit för att kolla om han överdrev eller inte, men det gjorde han INTE !!
Såg säkert 30-40st ormar, bara kryllar av dem. Många är riktigt stora, över 1m och riktigt feta, medans en hel del är esplingar antar jag för de är riktigt små.
Usch, tama ormar okej, men vilda Nej tack !!.
Men de gör ett riktigt bra arbete så får försöka glädja mig åt att de är där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0