Ridtur



Igår när jag städade det sista i stallet så bestämde jag och Ellinor att hon skulle komma över för hon var ridsugen =). Jag hade annars tänkt kört Ari och ridit Rut efteråt, men roligare med sällskap =).
Jag bestämde mig ganska snabbt att jag skulle rida Ari och inte köra han. Vilket han blev väldigt förvånad över när han såg sadeln, har inte ridit honom sedan i höstas någon gång, bara kört han hela tiden.

Sadlade på och begav oss, Ari var hur spänd som helst först 5minuterna, sedan gick det jättebra, var inte alls samma häst som jag red i höstas. Nu kunde han stå still och vänta på min order innan han gjorde något.
Och jag är supeglad att jag äntligen kommit upp på han rygg =) !!
Ellinor red då Rut, men hon var väldigt stressig, vilket jag aldrig upplevt, absolut inte dum, men stressig och gick och slog med huvudet hela hela tiden, vilket vi fattade varför efter ett stund då det började regna.
Antar att Rut kände av det långt innan vi.
Allting gick superbra, var väl ut runt 40min, räcker för Rut såhär i början, innan hon fått upp kondisen. Hon blir så jäkla svettig på en gång, mycket stress tror jag, men även otränad =).

Men nu är vi på G så nu är hon snart i topp hon med som Ari redan är =).

Innan Ellinor kom så var jag ute i deras hage och bytta ut vissa vanliga knorrar till hörnknorrar, blev mycket bättre med dem. Hela tiden så gick Ari med mig och skulle vaka över mig. Stod han inte och pilla på mig i nacken så tog han hela huvudet över axeln för att titta vad jag gjorde. Så söt <3.

Aldrig att jag hade trott detta om Ari för bara några månader sedan, nu vet jag inte när det var han inte kom i hagen och så fort man är i hagen ska han vara med.
Han blir skitförbannad om jag kelar med Rut, för jag ska bara vara med han hela tiden.

Han litar absolut inte på andra människor, han blir nervös om inte jag är med. Sandra och Håkan går det bra med nu har jag märkt, men annat folk kommer det dröja.
Ari är en enmans häst och så kommer det nog alltid att vara, han har så svårt att lita på människor.

Rut däremot hon tycker om nästan alla människor, men man märker att hon lyssnar en hel del på mig, tittar efter mig i stallet om det är någon annan som gör iordning henne och hon blir superglad om jag kommer fram till henne och gosar en stund =).

Mina fina fina älskade hästar, vad skulle jag göra utan er. Ari O. <3 Rena Rama Rut <3

Kommentarer
Postat av: Sandra

Svar: Haha, jag tror det ligger i släkten, Jonas blir också tokig på mig när det gäller det, eftersom jag brukar glömma sedan vad det var jag skulle göra, hahaha. :P



Jo, det är skitkul!! :)

2010-06-16 @ 15:14:25
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0