Bilder på hästarna



Lite småtråkiga bilder, men inte lätt när de antingen kommer eller står och surar med arslena emot en =D. Men bilderna är tagna igår. Kan kanske vara kul för Anna och Monica att se att de lever =).

Bilden ovan är på Ari <3.



Rutisen, andra dagen hon går utan täcke sedan hon kom, tror hon tycker om det då hon rullar sig nästan direkt =). Ruttan är annars mycket svår att ta kort på, då hon hela tiden ska komma och kela, vilket jag bara gillar =).



Och här de tillsammans, de har just fått syn på någon som går längre ner. Ari står först och sedan står Rut för dem som inte kan se skillnad alltså =P.

De är väldigt lika varandra, inga direkt synliga tecken och nästan samma bruna färg. Rut är lite högre i manken och betydligt mer högrest än Ari.

Gillar Rut mer och mer för varje dag som går. Hon är liksom bara där, gör aldrig något dumt och följer med på det jag gör. Har hon bråttom någon dag säger man bara åt henne att lugna ner sig så saktar hon av direkt, sådant gillar jag skarpt.
Verkar absolut inte vara någon problemhäst på något sätt hittills, får se när vi börjar på att träna, men jag har svårt att tro att hon kommer göra något allvarligt, hon verkar riktigt stabil och snäll i psyket !!! =).
Känns skönt att hittat en häst man verkligen gillar på direkten.
Och det mest underbaraste med henne är att hon kommer jämt i hagen och vill alltid gå in =P.

Ari gillade jag direkt när jag var och tittade på han, men när han väl anlände hemma så ändrade han sig så mycket direkt så jag kan faktiskt erkänna att jag hade lite svårt för han i början, enbart för att det inte gick att få tag i han i hagen.
Men jag gav Ari många chanser i början och jag ångrar i dags läget inte en enda sekund.
Har haft honom nu sedan 5:september och jag bara gillar han mer och mer eller nja Jag ÄLSKAR den hästen !!!!!

Har börjat lärt känna honom in i minsta detalj nu, har vart svårt att lära känna han faktiskt då han är mycket speciell och släpper inte in vem som helst nära sig. Nu vet jag till exempel att tränar man inte honom minst 3-4dgr i veckan kommer han inte i hagen och vissa dagar vill han inte komma även om man tränar han, men det ser man på han lång väg vad han är på för humör.
Tror han börjar släppa in mig helt och hållet nu i sitt hjärta då han gärna står och typ kramar om en boxen, han lägger hela halsen runt axeln/ryggen och står där en bra stund, pillar gärna på en och är bara rent allmänt gosig.
Svårt att förklara, men jag tror han börjar gilla mig en hel del och det känns helt underbart.
Är man ute och gör något och han blir stressad lugnar han ner sig ganska fort så fort jag bara kommit fram till han.
Han gillar dock inte direkt andra människor än mig här hemma, han blir väldigt skeptisk till annat folk, vilket inte gör mig något då det bara är jag som sköter om mina hästar.

Han är helt underbar att hållas med och köra, rida har jag inte gjort på länge på han, men det ska igång det med. Variation på träningen är alltid bra.
Skulle man kunna gifta isg med ett djur, skulle jag nog gifta mig med Ari, för rackarns vad snygg den hästen är när han är lite igång och fått muskler!!!.

Älskar båda mina underbara hästar, hoppas de kommer få stanna hos mig länge och att de förblir friska länge också!!.



Kommentarer
Postat av: Sandra

"Han gillar dock inte direkt andra människor än mig här hemma, han blir väldigt skeptisk till annat folk, vilket inte gör mig något då det bara är jag som sköter om mina hästar."



... Mig gör det något, om jag skall vara hus- och djurvakt i framtiden. :P

2010-03-29 @ 16:33:10
URL: http://musikoffer.com
Postat av: anna

Gud vad kul atts e lite bilder på honom:)

och kul att det går bättre o bättre jätte roligt!

lile skrutten han har det så bra hos dig, och jag ångrar inte en enda sekund att ja lät dej ta honom. Ska verkligen försöka komma och hälsa på honom snart.

Kul att du börjar lära känna honom mer och mer han är underbar när du vunnit hans tillit, finns ingen goare häst, han tar ens hjärta med bravad.

Och han blir en underbar häst när man vunnit tilliten både i ridning , körning och hantering, spände för honom för en marathon vagn och han drog den utan problem liksom och rida längs järnvägsspåret utan att reagera:) det var min ari det! Du har en toppen häst så du vet.Glad att du har han.:) betyder mycket för mig att han är hos en bra människa. Han har precis det han behöver hos dej en trygghet, ett lugnt ställe, litet stall stora hagar där man får jaga honom:) Är verkligen jätte glad för att ari kom till dig, Nu vet jag verkligen att han har det bäst!

Kram anna

2010-03-29 @ 18:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0