Helgen



Denna helg kommer verkligen gå fort, funderar om jag ens kommer hinna sova något, men annars får jag försöka ta igen den sömnen nästa vecka.

Fredag: Jobbar och slutar enligt tidplanen 23.00, men blir det krångel eller dåligt väglag ( snöa ska det juh göra ) så blir det senare. Komma hem, fixa in hästarna, slappna av och försöka sova.

Lördag: Upp så tidigt jag orkar, ut med hästar och helst försöka hinna mocka, göra iordning transporten och sedan åka från gården 08.00 mot Västerås för att hämta hem Ruttan =).
Väl där uppe så ska grejer packas in i bilen, hon ska broddas av och sättas i blindbrodd och sådär, sedan lastas och åka hemåt igen. Kommer nog ta ca 2 - 2.5h beroende på väglag upp till västerås med transporten efter. Längre tid hemåt för jag stannar alltid 1-2 ggr och tittar till hästen.
Nuvarande ägare till Ruttan ska åka efter i egen bil hem till mig för att se vart hon kommer hamna =).
Väl hemma så ska hästarna släppas ihop och kollas, pappren ska skrivas och de ska tittta runt lite och antar att det blir en fika.
Sedan ska jag fixa stallet om jag inte hinner på morgonen och det tror jag inte att jag gör, så det ska mockas och fixas med en ny box, för den natten är det 3 hästar i stallet.
Kommer behövas kollas hästar hela eftermiddagen/kvällen och så ska jag försöka få i mig någon mat.

Söndag: Tidig morgon blir det att lasta Felice och åka hemåt med henne mot Finnerödja så det kommer ta ett tag att åka fram och tillbaka och under tiden kommer nog de andra 2 få stå inne i stallet beroende på hur det går mellan dem på lördagen. Kommer försöka åka så tidigt som möjligt för att få komma hemåt igen tidigt, så antar att det blir frukost i bilen.
Hemma igen så ska hästarna ut och kollas till så det inte blir slagsmål och så ska stallet mockas och fixas med.
Eftermiddag ska jag mot Kävesta korset och hämta 100balar hö, förhoppningsvis får vi låna en lätt lastbil och hoppas på att alla får plats, annars blir det att åka 2 vändor med transporten. Hoppas att Håkan är superdupersnäll och följer med så detta går lite fortare.
Väl hemma ska det lastas av och grejas med. Sedan ska jag nog försöka få i mig mat och så titta till hästarna och sedan ta in dem för natten.
Och så börjar jag jobba igen på söndag kväll.!!

Jehooo vilken helg, är ni avundsjuka? =D haha.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Blir en hetsig helg! :)

2010-03-11 @ 16:40:59
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0