Promenad



Skämms lite över att jag är sååå dålig på att ta kort, både på djuren och allt annat, trots att vi har världens finaste kamera så kommer jag mig bara inte för att springa ut och ta kort. Kallt, trist och annat tråkigt som gör att jag struntar i det.
Men kom på igår att jag bara tagit kort på Rut den dagen hon anlände, skärpning på mig. Måste ut och ta flera kort på både henne och Ari och allt annat med =)!.

Igår var jag och Robin ute och gick med varsin häst. Robin tog Rut och jag Ari, men Rut gick bara på Robin och försökte typ "sticka" så jag fick ta över henne och säga åt henne och då skärpte hon sig direkt och gick sedan snabbt, men sansat.
Däremot lilla knasbollen Ari blev livrädd ett par gånger och försökte slita sig loss från Robin. Ari lugnar inte ner sig då förrens jag kommer fram och klappar om han och pratar lugnt till han.
Ari litar överhuvudtaget inte på någon annan än mig just i detta tillfälle, hoppas han kan börja lita lite smått på någon annan.
Vi fick byta häst på väg hemåt för Ari vägrade gå med Robin och direkt när jag tog han så lugnade han ner sig och gick som en gammal avdankad ko =).

Igår kväll när vi skulle ta in dem så var Rut helt tokig, sprang som en idiot i hagen, fick knappt tag i henne och promenaden in så studsa hon flera gånger och i stallet var hon helt hysterisk. Vette tusan vad som skrämt henne, Ari var helt lugn så tycker det var konstigt.
Idag är hon som vanligt igen..

På söndag börjar träningen för dem båda två igen, nu har de vilat tillräckligt och lärt känna varandra så dags att sätta fart igen. Ari ska köras och så börjar jag med longering och promenader någon vecka med Rut innan ridningen.
Är min rygg som spökar, därför undviker jag att rida tills kiropraktorn säger att det är okej =).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0