Helgen



Valborg firades hemma, vi grannar och de som vill komma har som tradition varje år att slänga trä och buskris i en stor hög som vi sedan eldar upp varje valborg och i år kan jag säga att halva vårt kök låg där =D !.

I år blev vi inte alls många, ganska lugnt och skönt, blir att sitta ner framför brasan, snacka skit och dricka en aning. Vi hade ganska tur med vädret, regnade bara lite sådär.

Ari vägrade gå in på kvällen så han var ute natten till lördag vilket jag avskydde, för det blåste och regnade hela natten och han stod utan täcke, men gick inte att få tag i han så då antar jag att han får skylla sig själv !!.



Igår så åkte vi upp till mor med familj och det stod stycka kött på schemat !. Höll på i lugn takt hela dagen. Känns i kroppen efter en sådan dag, men ack så skönt det är att ha hela frysen full med mat igen <3.
Blev 117kg nötkött 0 MUMS !!!!!!.

Idag har jag dammsugit, tvättat, städat stall och sadelkammare.
Torsdags och fredags slog jag och Robin ner stolp i björkhagen och idag så satte jag knorrar på alla 61 stolp och så drog jag tråd överallt också. Ska beställa grindöppningar också, det har jag helt glömt bort att göra, men betsäller idag så är det hemma onsdag, så sätter jag dit dem, tar 2min och då är hela hagen klar !!!!!.

Har vart ute och kelat och kliat på hästarna i omgångar idag, masserat lite på dem. Ruttan är så himla öm vid manken så hon kommer få vila från ridningen ett bra tag nu.
Hästarna stallde sig sedan och kliade varandra, vilket jag blev överlycklig att se. Nu vet jag med stora bokstäver att de gillar varandra <3 !!!!!.

Nu blir det att ta kväll och lugna nerverna, ska grilla Fransyska, göra potatis, sötpotatis och lök i ugn med en god sås till och öppna en flaska vin och titta på Avatar !!.

Tycker jag är värd så god mat efter ett sådant slit hela helgen =P.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag vill också ha kött! :( Lyckostar!!

2010-05-02 @ 20:06:51
URL: http://musikoffer.com
Postat av: Anonym

Gud vad gott med grillat!!! Bjud hem oss på det, snart! ;)

2010-05-02 @ 21:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0