Marina Sköld - Ruttan




Idag var Marina ute på hästarna för 2:a gången.

Hon började precis som förra gången att gå igenom hela hästen och kolla över henne helt. Och sedan fråga mig hur jag upplevt henne sedan förra gången.
Blåmärken hon upplevde förra gången var som bortblåst och hon tyckte hon var hur fin i ryggen som helst =) !!!!!.

Hon berömde mig att jag vart flitig på att massera och greja med Rut, men jag fick skamset erkänna att jag knappt masserat henne då hon blivit sur, Marina blev chockad över hon kunnat repat sig själv.
Hon tyckte att Ruttan var hur fin som helst. "Så snygg häst" som hon så vackert sa.
Och det håller jag med om, så jävla snygg rent ut sagt !!!!.

Jag ska fortsätta massera lite lätt på henne, mer för att hon ska tycka det är skönt och fortsätta lyfta magen lite så ryggen blir stärkt. Gärna fortsätta tömköra henne och det gör jag gärna då både hon och jag gillar det =) !!!.

Ruttans behandling är klar för nu. Så nu ska jag fortsätta tömköra för glatta livet för måste hålla vad jag vill, sätta för henne för vagn innan sommaren är avklarad =)!.

Och så ska jag börja rida henne nu. =) Har förhoppningsvis hittat en tjej som jag hoppas och tror på att hon kan passa som medryttare till Ruttan i sommar.
Ellinor heter hon och hon kommer hit på fredag, då ska vi skritta ut med dem båda och se vad hon och Ruttan tycker om varandra.

* Min alldeles egna supersnygga häst *

( Måste ta fler kort, har vart asdålig på det och nu ihelgen ska det tydligen regna hela tiden, men ska se om jag kan ta nya bilder på dem ihelgen =)... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0