Ny hage



Fått klar tecken att jag fått en ny hage att stängsla upp. Eller nytt bete kanske man säger =)!.
Är jättefin med många många träd så även om det regnar kommer de nog typ aldrig bli blöta.
Tror hästarna kommer bli så glada att de springer, som bilden ovan, i full fart !.

Känns underbart skönt då jag nu vet att jag har gräs till långt fram, även om det blir väldigt blött eller torrt så är det redan nu massor med gräs kvar att äta.
Och Vinterhagarna och björkhagen står i vila så där växer gräset, nu går de i stora sommarhagen och där är det hur mycket gräs som helst kvar och så har jag fått nytt som är ännu mera gräs i =).

Kanske till och med blir så att jag kommer få försöka få tag på någon mera häst som kan hjälpa till och äta upp gräset =)!. Men så ska det vara, hästar ska äta mycket gräs på sommrarna.

Idag var jag och Sandra till Fjugesta för att köpa mera stolp, men de var slut så det blev en tripp in till Örebro till granngården, där hade de massor med stolp.

Så nu köpte jag ytterligare en till pall med 126st stolp. Så har en hel del stolp hemma nu eftersom det vart kvar en massa från andra..

Känns underbart!. Äntligen kan jag byta och sätta nya stolp på flera ställen.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad kul för dej! Skönt med mera betesmark åt hästaputtarna.

2010-05-26 @ 09:27:12
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0