Rena Rama Rut



Jag har ägt denna underbara dam sedan den 13 mars 2010. Ångrar inte en enda sekund att jag hämtade hem henne. Hon är helt underbar.
Hon är en väldigt egen dam med egna åsikter, det märker man. Men så är det också ett sto =)!.

Jag har inte ridit alls många gånger på henne här hemma och tömkört har jag gjort några gånger, men annars har hon mest fått gått för att bli bra i ryggen och för att känna sig hemma här.

Vi har hunnit med en hel del kel och gos och är det något Ruttan gillar så är det att bli ompysslad så det har hon blivit en hel del.
Tror hon trivs hur bra som helst här, hon är väldigt lugn och Ari och hon trivs bra ihop.

Hon kommer fram jämt och ständigt. Har upptäckt dock att hon absolut inte gillar att bli sprayad med något typ glansmedel eller flugmedel. Antar att det är sprayljudet som många hästar reagerar på.

Längtar tills jag kommer igång och rider henne ordentligt som ska bli till veckan om det bara kan sluta regna någon gång.
Hon är så himla cool och lugn.

Älskar Ruttan en hel del redan och antar att det kommer bli ännu mera.
Jag hoppas att Ruttan kommer leva länge, hon kommer få stanna hos mig hela hennes liv!

Jag längtar även tills den dagen jag har tid att låta Rut bli mamma igen, jag vill så gärna ta ett föl på henne, vet att hon kommer bli en kanonmamma.

***Rena Rama Rut***

Kommentarer
Postat av: Monica

Fin bild och text om pållarna! :)

Jag har letat efter passet men inte hittat det. förstår inte vart det kan ha hamnat!

du får givetvis beställa ett nytt om du känner att du behöver ha passet så fort som möjligt.



Hoppas vi kan se efter nån dag/helg snart som vi kan rida en sväng? :) och håller tummarna för bra väder såklart!



hade så bra!

krama hästarna från mig och en stor kram på dig!

2010-05-26 @ 09:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0