Älgjakten



I söndags var jag, Sandra och Håkan iväg och glodde på älgjakten. Och det är ingen jakt på älg utan en crosstävling som kallas då ;). Hade sällskap av en kompis till Håkan ett tag.
Var riktigt skönt att komma ut och kolla på det som är riktigt skoj att kolla på.



På ett ställe kunde de välja mellan kort och svårt eller långt och lätt. Många valde den svårare vägen vilket var igenom ett kärr, eller sankmark tycker jag man borde kalla det. Hur många som helst körde ner sig totalt så de fick vara flera stycken för att dra upp crossarna. Men fanns en del som klarade sig igenom utan att köra fast. Svinduktiga är de på att köra!.



Vi gick nästan hela banan igenom och kollade överallt, banan är ungefär 1mil skulle jag tro. Tar runt 25-35min för de duktiga att köra den.



På älgjakten kör de i lag om två och två. Kör stafett så när den ena kommer in kör den andra iväg i rasande fart, så kör de så många varv de kan på en viss tid.

Håkan hoppas kunna ställa upp nästa år, det hoppas jag med. Men jag vill ju vara med runt hela banan och titta när han kommer, men det blir ganska så svårt så jag får köpa han en hjälmkamera tills dess så jag får se =).
Hoppas hoppas han kommer hitta någon att köra ihop med tills dess och att han kommer kunna träna upp allting som krävs för den tävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0