Besiktning

Igår var vi inåt Örebro och besiktade volvon, gick inte direkt bra !

Fick 2st 2:or en spindelled och en styrled. Runda slingor blir det runt 4000kr att laga upp min kära bil.
Kan dock inte klaga direkt mycket då den knappt vart trasig, trodde att jag skulle få nerslag på bromsskivorna, men icke.
När vi fixat felen så måste den in på hjulinställning, mera utgifter och sedan är det dags att kränga på vinterdäcken, fast de har vi redan så det kostar inget =).

Blir ett tag till som vi får åka på sommardäcken, bara att ta det lugnt när det är halt på morgonen. Jag är van att åka på dåliga däck, så mig bekommer det inte så mycket ;).

Besktingen är iaf bra konstiga. De glömde helt bort att titta på draget, vi har avtagbart drag och det var inte påsatt, för det trodde jag de ville göra, men han sa ingenting och vi glömde bort det. Men det är absolut inga fel på draget så behöver inte vara oroliga för det =).

Förra gången var jag in med Skodan och den gick igenom med blanka papper, 2dgr efter så lossade fjädertallrikarna eller vad man kallar dem så hela skiten höll på att falla samman, men enligt besiktnings gubben så " håller det nog ett tag till" som han sa, jo 2 hela dagar ! Haha.

Tycker besiktingen har blivit allmänt slöa när de tittar på bilarna, vilket jag inte gillar för de folk som inte kan ett skvatt om bilar kan råka riktigt illa ut om de släpper igenom en bil med allvarliga fel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0