Den riktiga älgjakten



Den där årliga älgjakten börjar tydligen nästa vecka vilket jag INTE gillar !!!
Nu blir det att verkligen tänka efter vart man kör/rider ute på vägarna, och verkligen proppa mig och hästen sig fulla med reflexer och sjunga ute i skogen.
Vill INTE bli skjuten och det vet väl alla att jägare är så jävla skjutkåta så de skjuter väl på allt som rör sig ute i skogen, vill inte att jag och hästen ska dö.

Klart det finns bra jägare också, men man hör och läser alldeles för mycket olyckor, så man blir fan livrädd.
Och så tycker jag synd om dessa älgar, vi har verkligen inte mycket älg här i Sverige men ändå ska det skjutas så förbannat. Kan de inte få en chans att växa till en stor flock innan man börjar skjuta av dem.
Fattar det inte.

Men men, alla människor. Tänk nu på vad ni gör ute i skogen nästa vecka. Reflexer på och sjung gärna en truddelutt så ni inte blir skjutna !!. Ta hand om er för det tänker jag göra med mig och min familj !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0