Kök inne till nästa helg?



Imorgon är det sagt att elektrikern ska komma, Hoppas Hoppas Hoppas. För när han gjort sitt jobb klart så kan äntligen alla vitvaror i köket installeras och då börjar vi faktiskt vara på G till ett kök INNE ! =).
Jag kan faktiskt erkänna att jag längtar.
Inte kul med kök ute längre, allting därute är fuktigt, hårt bröd är inte att tala om att köpa, det blir segt direkt även i burk. Allt känns smutsigt och äckligt även fast man försöker hålla rent så är känslan sådan att det inte är rent.
Men om elen blir fixad imorgon så ska allting sättas fart ordentligt så då räknar vi med att laga vårt första mål mat inomhus i vårt fina kök nästa helg !. Bara elektrikern det hänger på.

Kommer inte vara helt klart med tapeter, lister osv, men det är funktionsdugligt och så får det bli så fixar man allting smått i vinter. För så fort maten kan lagas inne så ska badrummet fixas, så vi kanske kan få duscha inomhus innan jul ;).

Kan nog tala för oss båda när jag säger att vi mest lider av att laga mat utomhus, blir inga direkt långkok bara snabbmat hela tiden och jag spyr snart på det. Jag vill ha riktig mat !

Duscha kan jag göra i stallet ett tag till, mig gör det inte sådär mycket. Håkan duschar mest på jobbet, men jag duschar alltid hemma.
Hästarna tycker bara att man är bra konstig om de står inne när man kommer upp och duschar, de bara tittar och slutar äta typ =).

Idag ska vi in och köpa lite mer grejer som behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0