Koko besök med Rut



I onsdag bar det iväg mot Hallsberg för att besöka Koko. Jag och syster Sandra hade jobbat natt, men vi lyckades sova ca 3h innan vi va tvungna att lasta Rut och bege oss.
Rut var jätteduktig att lasta.

Väl uppe på Lindhult, (Östansjös ridskola), så fick jag först låna en box inne i stallet, men fick snart flytta därifrån till ett mindre stall med 2 boxar där Rut fick stå själv. Rut brydde sig inte direkt nämnvärt, bara vi fanns hos henne så var det lugnt.

Koko skulle komma 10.30, vi kom dit precis 10.30 och trodde vi kom försent, men det visade det sig att han inte är direkt bra på att hålla tiden. Efter låång väntan så kom han ÄNTLIGEN 12.10. Fatta 1 TIMME och 40MINUTER för sent =/.

Vi var pisströtta av bara 3 h sömn, ögonen sved och vi tog bara med en pirog att dela på och lite yoghurt för vi trodde att vi skulle komma hem ganska fort och skulle då äta, så vi var trötta, irriterade och hungriga.
Rut fick en hötuss av en snäll farbror som jobbade där, tog inte med sådant eftersom jag inte trodde vi skulle få vänta.

När han väl kom så kände han igenom Rut och det visade det sig att hennes ena torn utskott låg fel och tryckte på muskeln. Smärta exakt hela tiden för Ruts del när det är så, speciellt om man försöker rida henne.
Han satte akupunktur för att värma upp stället och sedan bankade han rätt torn utskottet med hjälp av ryggen av en borste och en träklubba =).

3 lätta smällar med följd av en hårdare fick han göra 3ggr sedan var det bra. Ut och skritta 5dgr sedan är det bra sa han. Inget återbesök eller ngt, vanligt fel sa han, men det måste åtgärdas inget som släpper av sig själv så jag är glad att jag åkte iväg.

Lastade henne och började åka hemåt, stannade på affären i Hallsberg så sprang jag in och köpte paj för att äta när vi kom hem.
Kom fram en tant som frågade Sandra om vi åkt långt eftersom hästen fick frukost =), Sandra stod och gav Rut pellets så hon skulle hålla sig lugn ;).

Väl hemma så blev Ari superglad att se sin tjej igen och Rut blev cool lugn på 5 röda.

Mammas finaste och bästa Rut skötte sig exemplariskt. ** Stolt och superglad**

Tack Sandra för all hjälp och sällskap i väntan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är också stolt över Rut, så djävla duktig!!



Tack själv för att jag fick följa med,

det var en upplevelse, må jag säga! :)

Tycker sådant är intressant..

2010-10-29 @ 10:17:25
URL: http://musikoffer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0