Rena Rama Rut



Mammas finaste Rut har vart ganska ordentligt halt ett bra tag, men nu är hon nästan intill haltfri. Går knappt att se. Hade som sagt bokat en tid på ATG för henne för hältutredning, men så drog hon omkull i hagen eller något så hon vart nästan blockhalt så tiden stalldes in för väntan på att hon skulle bli bättre.




Nu är hon bättre tack och lov för hennes skull just nu kanske man ska säga. Hon är så pigg så hon vet inte vart hon tar vägen snart, sprängs snart inifrån känns det som. Hon vill komma ut och motioneras. I måndags gick jag ut och tömkörde henne i ca 20min det tyckte hon var skitkul, glad hela hela tiden.



I måndags var även hovslagaren här och skodde om de båda två så nu är de fina i fötterna igen.
Jag fick hjälp och kolla Rut ordentligt så jag sprang med henne sov på vägen. Visar sig att hon enbart stödjer utsidan på sin vänstar bakhov när hon sätter ner den, stödjer inte insidan något.
Plus att hennes länd är lite svullen till och från, tror att hennes problem kan sitta där.

Kan vara Kissings Spices, kan vara Tornutskott kan vara något annat lättare. Jag HOPPAS på något lättare, jag vill ju ha Rut bra, min fina fina tjej. Vill komma igång och börja träna med henne och ha kul ihop med henne.

Nästa vecka ( på onsdag) så kommer Koko ner ( en kiropraktor som bor en bit härifrån ), har aldrig direkt vart hos han, men hört massor om han. Jag får reda på mera på tisdag nästa vecka exakt vilken tid han kommer.
Jag ska boka in mig på en tid hos han om han har tid, men det vet han på tisdag, så ska han få kolla Rut.
Se vad han säger om det blir ATG besök efter eller om det är något han kan fixa.

Det dumma är att jag jobbar ju natt så kommer han för tidigt eller för sent på onsdag kan jag inte åka dit med henne, men jag håller tummar o tår för att han kommer till en bra tid så jag kan åka med henne.

Måste även kolla hennes tänder snarast, hon beter sig jävligt konstig när hon äter, har inte kollat hennes tänder sedan jag köpte henne och vet inte om hon är kollad hos förra ägaren heller, så bäst att kolla så allting står rätt till.

Men nu håller jag tummar och tår för att det inte är något allvarligt och att hon blir bra fort ! =).

Mammas finaste, älskade och bästa Rut <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0