Skumma hål



Längst ner i ena hagen är det någon/några som tyckt det vart kul och bygga gryt. Tack och lov kan jag stänga av den delen av hagen så inte hästarna riskerar att trampa igenom för vem vet hur långa dessa gångar sträcker sig under marken.



Finns 3 stycken hål i hagen och 1 stort utanför, det utanför har alltid vart här, men nu har det som sagt uppdags i hagen med, ena hålet som ni såg ovan är det två gångar som man ser de andra två hålen, detta ovan och det nedanför är bara en gång som man ser.



Misstänker grävling men är inte helt säker. Någon som är säker på vad det kan tänkas vara för något djur som inkräktar på min mark ??.

Funderar även på vad man ska göra åt det, vill liksom inte gå ner dit så ofta beroende på vad det är för djur.
Ska man tillkalla grythund med dess jägare så de skjuter av vad det nu är ??

Ska man försöka låna fällor någonstans ifrån och försöka fånga djuren och förflytta dem?.

Kan man skrämma iväg dem på något sätt?. Håkan funderar på att köra ner med crossen och skrämma dem så vilket jag inte tror går.

Jag är så mycket djurmänniska det nästan går att vara så jag känner mig elak att jaga iväg och framförallt skjuta vad det nu är inför vintern. Om det går att jaga iväg dem kommer de hitta nya bo innan vintern kommer ?.

Någon som vet något om detta så berätta, jag vet inget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0