Marinas besök



Marina Sköld  ( se länk HÄR ) , var ute igår och behandlade mina hästar.

ARI : Han fick sig en stor massage över hela kroppen, han bara stod och njöt hela tiden och gäspade hur mycket som helst =). Riktigt skönt att se dem njuta så mycket.
Fick en del tips om hur jag ska fortsätta massera honom på bästa sätt, hon visa även hur man avbelastar och masserar en av deras största muskler, nämligen nackmuskeln och Ari gillade det helskarpt.
Ari är något spänd över ryggen för tillfället, vilket kommer gå över med massering och att hålla ryggen varm innan träning och om nätterna.
Marina tycker jag ska köra stenhårt med Back on Track produkterna om nätterna eller så ofta jag kan på han, hans haser kan behöva ökad blodcirkulation anser både hon och jag.
Jag älskar allt som har med Back on Track att göra och jag har en del redan här hemma, men blir att köpa lite mer också =).
Men Marina tycker Ari blir bara finare och finare för varje besök =) !.

RUT : Marina tycker hon har ändrat sig enormt mycket sedan hon kom, blivit så snygg. Börjar få riktigt bra ryggmuskler och syns att hon börjat komma igång i träningen.
Dock är det något som stör Rut och det har jag märkt ett bra tag, hennes länd är svullen/upphöjd och så ska det inte vara.
Hon haltar/nickar till någon gång ibland när man rider/kör henne och longerar du henne i vänster varv så nickar hon till, hon är inte ren till 100% så jag måste iväg till klinik och kolla upp henne. Hoppas bara att det inte är något allvarligt.
Marina säger att det inte syns vad det kan vara och det tycker inte jag heller, men båda två är överrens att hon inte är fräsch till 100%.
Rut fick en genomgående lång massage vilket Rut totalt älskar, hon visar precis vart hon vill bli masserad =). Marina satte även två stycken akupunktur nålar på henne.
Även här visade hon lite hur jag ska massera.

Marina tycker att jag har två stycken jättefina hästar och det är gott betyg för mig =) !!.
Jag tycker också de är jättefina, speciellt nu när de båda två börjar få ordentligt med ryggmuskler ! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0