Rymmaren



Imorse så vaknade jag av att det knackade på dörren som bara den, yrvaken och kläderna ut och in så stapplade jag mig ner för trappen och öppnade dörren.
Där stod det två kvinnor som frågade om det var mina hästar som gick på andra sidan vägen,
ja svarade jag och då berättade de att stoet hade rymt och stod på gärdet och mumsade av det nyslagna gräset för fullt !!.

Lite smått panik, sprang upp till stallet för att hämta grimma och äpplen och så gick jag ner. Fick syn på Ari i hagen så då hade de sett rätt att det var stoet som stod utanför.

När Rut fick syn på mig så kom hon gåendes på en gång, och fick sig äpplen för att hon var så duktig och kom.

Men den stora frågan är om Rut lekt stålmannen och flyget över staketet eller om hon lekt snigel och krypet under staketet för det var helt överallt, tråden hade hoppat bort från en enda grisknorr, men tråden hängde fortfarande i samma höjd, så jag fattar inte, men har haft mystiska hästar här förr ( Felice ), så är van att se det mesta konstiga, se om Rut fortsätter sina mystiska rymningar eller om detta var första och sista gången  ( **Hoppas**).

* Mammas älskade pärla, snällare häst får man leta långt efter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0