Vill ha hästskötsel sällskap



Jag skulle verkligen vilja ha sällskap i stallet. Känner mer och mer att det inte är lika roligt att hållas själv jämt, rida/köra jämt själv. Enda gångerna man kan få sällskap det är när syskonen är här eller när Ellinor dyker upp, men inget av det händer direkt ofta. Skulle vara roligt att få sällskap åtminstonde en gång i veckan.

Funderar riktigt allvarligt på att hyra ut en stallplats, då får man automatiskt sällskap jämt =), men det är ganska svårt att hitta någon man riktigt trivs med och att hästarna går ihop. Skulle vilja att det är någon man halvt som halvt känner som hyr in sig, men det är helt omöjligt tror jag ;).
Håkan är inte lika pepp på att hyra ut stallplats, blir en del krav och så blir det kanske en massa spring, men sådant får man ta om man ska hyra ut stallplats, gör mig inget bara man trivs ihop.

Fast det bästa vore om man kunde hitta någon typ av medryttare/ sällskap till hästarna. Inte ute efter hjälp i stallet utan bara sällskap, att vi tar varsin häst och rider ut med, eller en kör och den andra rider osv..
Kan pyssla med hästarna ihop och tjata hål i huvudet på varandra med allt som har med hästar att göra.

Vet inte alls hur man ska hitta medryttare/sällskap, de flesta annonserna man läser är folk som vill hoppa, tävla eller så, men mina ska bara ridas hemma i skogen. Blir Rut helt okej kan man åka iväg och träna henne i ridhus etc, men inte i dags läget, eftersom hon inte ska gå på böjda spår osv.. 
Vill få tag i någon som älskar att pyssla med hästarna och tycka det är kul att rida/köra bara, inte tävla..

Vore kul att få diskutera hästar, snacka om hästar, pyssla med hästarna ihop med någon, rida ihop, köra ihop och helt enkelt ha någon att dela hästintresset med, för det har jag inte =/.

Kommentarer
Postat av: anna

hade jag bott närmare eller haft ett körkort hade ja kunnat hjälpa dej:) hehe.

2010-09-14 @ 15:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0