Cirkus i stan



Cirkusen har börjat dragit igång och då blossar mina tankar och åsikter upp om det eländet.
Cirkus med djur inblandat i rent av sagt hatar jag !! Fattar inte hur man kan tillåta det hela, stackars djur står stora delar av året i transportvagnar som inte är stora nog för dem, hört av vissa av djuren kan knappt stå som de bör göra i transporterna.
Väl framme på cirkusplatsen så fixas det med viss inhägnad, långt ifrån tillräckligt och vissa djur är till och med kedjade, tror även en del av djuren inte ens får gå ut, utan står i deras transportvagnar.
Många djur behandlas illa, de blir slagna och får minimal kärlek. Nu har jag inte fakta på att det går till just såhär på alla cirkusar, men till stor del tror jag att det gör det.

Vet inte alls vart de gör av djuren på vintern då cirkusen inte är igång, skulle vara väldigt intressant att få reda på lite fakta vart djuren förs då, om de får leva ett normalt liv på vintern.

Nä fyfan för cirkus med djur !! Jag kommer aldrig att gå på cirkus med några barn eller i någon annans sällskap, Tycker alla borde bojkotta cirkusar med djur !!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu kommer jag inte ihåg vad cirkusen vi var på hette. Men dom hade en stor folder där man kunde läsa om deras djur och hur dom sköttes. Och det såg väldigt bra ut. Sen är det ju säkert olika såklart. Dom hade ett fast ställe på vintern där hela cirkusligan höll till. Både djur och människor. Och det fungerade som vilken gård som helst om jag minns rätt med stallar och hagar och så tränade dom såklart en del inför kommande shower.



Tyvärr är det ju så att både inom cirkusar, hos privatpersoner, på bondgårdar och överallt annars där det förekommer djur så förekommer det också rötägg som inte ska ha med djur att göra! :( Hårdare lagar och hårdare straff förr misskötesel av djur tror jag är det enda som kan hjälpa.

2011-04-22 @ 18:29:12
URL: http://sofiagranstedt.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Vad tråkigt att du har sån uppfattning om cirkuslivet, det måste vi råda bot på!;)

Precis som Sofia här ovan sa så finns det självklart puckon i alla branscher men jag har nog aldrig träffat så många äkta djurvänner och nöjda djur som jag gjort inom cirkusen.

Det är en mycket speciell miljö och jag förstår att den väcker känslor hos folk.



Fortsätt och njut av påsken och glöm inte att vila dig lite;)

2011-04-24 @ 01:12:35
URL: http://kamelaventyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0