Fördomar



När jag ändå är inne på att prata om LCHF så kan jag fortsätta babbla om det.

Alla folks jäkla fördomar om denna diet kan slänga sig i väggen !!!! Jag och Håkan trivs hur bra som helst med denna kost, Håkan tränar på för fullt allt mellan 1-5ggr i veckan härt. Jag tränar jag med och vi orkar massor.
Allt handlar om att ha sunt förnuft när det gäller denna diet, man ska äta kolhydrater, men inte mycket. Man måste få i sig tillräckligt med fett, får man i sig för lite fett mår kroppen absolut inte bra.
Man måste försöka få i sig en allsidig kost på rätt sätt och det är ganska svårt att få till i denna kost, men det går om man vill.

Alla människor är olika, alla vill olika och äta olika. Jag tycker det är viktigt att göra det som passar en själv bäst, denna kost passar oss hur bra som helst medan den kanske absolut inte passar någon annan, men så är det med allt, inget konstigt med det !
Men de som säger att denna kost inte fungerar har så fel så den anar inte, den funkar om man gör på rätt sätt och om man står ut med att må lite konstigt första tiden. Funkar säkert bättre på vissa och mindre bra på andra, men den funkar på ett bra sätt =)
Finns ett par stycken i våran omgivning som vart så negativa mot detta, men har nu börjat själva och stormtrivs med det, ganska så kul att se ;)

Men glöm inte, ni ska göra det som passar ER bäst inte göra något som andra säger åt er oavsett om det gäller mat, kläder eller vad det nu är. Gör det som NI vill och TRIVS med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0